Szkoła Podstawowa im. Antoniego Kucharczyka

34-113 Paszkówka, tel/fax: (033) 879-30-47

2017-04-25"Erasmus +" Dzień drugi

SP Paszkówka

W ten dzień przed godziną 9-tą spotkaliśmy się w szkole. Odbyło się duże, oficjalne powitanie przybyłych gości. Po obejrzeniu występów uczniów, zaproszeni goście wraz z Wójtem Gminy Panem Bogusławem Antosem zatańczyli nasz narodowy taniec- Polonez. Koordynatorzy szkół partnerskich wymienili się także maskotkami projektu, które mają reprezentować dany kraj w pięciu szkołach. O godzinie 11.00 wyruszyliśmy na wycieczkę do Parku Miniatur i do Warowni w Inwałdzie. To było niezwykłe, gdyż w ciągu kilku godzin odbyliśmy podróż do najpiękniejszych zabytków architektury rozmieszczonych po najodleglejszych zakątkach świata. Mogliśmy tu podziwiać ponad 50 modeli architektonicznych zbudowanych w większości w skali 1:25. Idąc pomysłowo zaprojektowanymi alejkami, które prowadziły do kolejnych państw i cennych zabytków, podziwialiśmy między innymi: Akropol, Coloseum, Krzywą Wieżę w Pizie, Bazylikę św. Piotra, Statuę Wolności, Mur Chiński, Wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny, Big Ben, Sfinksa, Biały Dom. Następnie uczniowie doskonale bawili się w „Lunaparku”, gdzie każdy mógł wybrać dla siebie odpowiednią rozrywkę. Podziwialiśmy seans w technologii 5 DMAX, szukaliśmy rozrywki na ogromnej zjeżdżalni oraz spróbowaliśmy swoich sił na torze samochodowym. Naszym przyjaciołom spodobała się również karuzela łódź pirata oraz piramida strachu. To jeszcze nie koniec atrakcjom, bo cała grupa udała się do „ Warowni”. Wszyscy mieli tu możliwość obejrzenia spektaklu: "O ostatnim smoku i dzielnym rycerzu Groszku". Zobaczyliśmy zbrojownię, salę tortur, która pokazuje średniowieczne metody wymuszania przyznania się do winy i sposoby wymierzania kary, osadę średniowieczną, a w niej zrekonstruowane chaty: tkacza, szewca, kowala, garncarza i powroźnika. Na sam koniec wyszliśmy na basztę i tarasy widokowe. Zmęczone, ale uśmiechnięte buzie dzieci świadczyły o niezwykle udanej, pełnej wrażeń i emocji wycieczce. Nadszedł czas na wyjazd do Wadowic, gdzie zjedliśmy pyszny, polski obiad w restauracji „ Cud Malina”, a następnie zwiedziliśmy Bazylikę Najświętszej Maryi Panny. Zrobiliśmy mnóstwo pamiątkowych zdjęć. Pogoda sprzyjała, humory dopisywały. Wycieczka dostarczyła niezapomnianych wrażeń. Po powrocie do szkoły o godzinie 18.00 czekała na nas szkolna dyskoteka. Wszyscy bawili się doskonale. Dla nauczycieli i rodziców odbyła się uroczysta, integracyjna kolacja, podczas której dzieliliśmy się z nauczycielami z zagranicy pierwszymi wrażeniami i spostrzeżeniami z pobytu w Polsce. To był dzień niezapomnianych wrażeń.

Zobacz galerię zdjęć z tego wydarzenia

« powrót do poprzedniej strony

sppaszkowka.iap.pl

Szkoła Podstawowa im. Antoniego Kucharczyka w Paszkówce

Autor

Przeglądaj w najnowszej wersji swojej przeglądarki. Wszelkie prawa zastrzeżone