Szkoła Podstawowa im. Antoniego Kucharczyka
w Paszkówce

34-113 Paszkówka, tel/fax: (033) 879-30-47

2019-06-10WYCIECZKA DO ZŁOTEJ PRAGI

SP Paszkówka10 czerwca o godzinie 6.00 chętni uczniowie z klas IV - VIII wyjechali autokarem na trzydniową wycieczkę. Przez liczne korki i utrudnienia na drogach jechaliśmy 13 godzin, jednak długi czas podróży nie był dla nas żadnym problemem, ponieważ świetnie się bawiliśmy, oglądając przez okno ciągle zmieniające się krajobrazy.
We wtorek wczesnym rankiem zaczęliśmy zwiedzać Pragę, która posiada jedno z najpiękniejszych starych miast w Europie. Na początku odbyliśmy rejs po Wełtawie. Następnie wspięliśmy się na czeską wieżę Eifla, z której podziwialiśmy cudowną panoramę miasta.  Kolejny punktem było Muzeum miniatur, które prezentuje twórczość Anatolija Koněnko. Artysta z niezwykłą precyzją odtworzył w skali mikro m.in. karawanę  wielbłądów, przechodząca przez ucho igielne, pociąg umieszczony na włosku lub portrety wykonane na ziarnku ryżu. Możliwość obejrzenia tych cudów miniaturyzacji pozwoliła uświadomić nam precyzję pracy artysty.
Dzięki długiemu spacerowi po uliczkach Pragi mogliśmy zobaczyć wiele niesamowitych miejsc, m.in. pałac prezydenta, Plac Wacława, Ogrody Wallensteina a także wiele innych. Znaleźliśmy również czas na posiłek i zakup pamiątek.
Udało nam się przespacerować najstarszym  i najbardziej rozpoznawalnym mostem w stolicy Czech, Mostem Karola. Budowla została wzniesiona w 1357 roku na zlecenie ówczesnego króla Karola IV. Na kamiennych balustradach mostu umieszczono 30 barokowych rzeźb przedstawiających świętych. Najbardziej znana jest figurka Jana Nepomucena – praskiego duchownego, legenda głosi iż to właśnie na Moście Karola święty został stracony. Według kolejnej legendy, każdy, kto dotknie figury Nepomucena na pewno tutaj powróci. Wszyscy próbowaliśmy.
Mimo upału sił nam nie brakowało. Po obiadokolacji udaliśmy się na basen, gdzie aktywnie korzystaliśmy z licznych wodnych atrakcji.
Trzeciego dnia zanim wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu, wybraliśmy się zobaczyć niezwykle miejsce – Skalne Miasto w Adršpachu. Przedziwne formy skalne na niejednym z nas wywarły wrażenie np. Głowa cukru czy Rynek Słoni. Mieliśmy też przyjemność popływać tratwami po jeziorku na Metuji. To była niezwykła  i niezapomniana przygoda.

Zobacz galerię zdjęć z tego wydarzenia

« powrót do poprzedniej strony

sppaszkowka.iap.pl

Szkoła Podstawowa im. Antoniego Kucharczyka w Paszkówce

Autor

Przeglądaj w najnowszej wersji swojej przeglądarki. Wszelkie prawa zastrzeżone