Szkoła Podstawowa im. Antoniego Kucharczyka
w Paszkówce

34-113 Paszkówka, tel/fax: (033) 879-30-47

2011-10-04Wycieczka do doliny Kościeliskiej

SP PaszkówkaDnia 4 października pod opieką pani dyrektor Barbary Dutki i nauczycielek: p. Ireny Lorek, p. Edyty Ryskali i p. Kingi Frączek wzięliśmy udział w wyciecze krajoznawczej do Doliny Kościeliskiej.
Program wycieczki zakładał głównie aktywny wypoczynek podczas
wędrówek na tatrzańskich szlakach. Razem z przewodnikiem wędrowaliśmy Doliną Kościeliską, która z początku jest szeroka, ale idąc dalej coraz bardziej się zawęża robiąc ciekawsze wrażenie. Szliśmy szlakiem przez polanę o nazwie Wyżnia Kira Miętusia, po czym udaliśmy się do Kapliczki Zbójnickiej-miejsca, gdzie stał dawny ośrodek hutniczy. Przy Lodowym Źródełku skręciliśmy do Jaskini Mroźnej, którą również podziwialiśmy. Jak sama nazwa mówi, było w niej zimno i mroźno. Następnie udaliśmy się
nad Smreczyński Staw, który jest niewielkim, ale bardzo malowniczym
jeziorkiem położonym na wysokości 1226 metrów nad poziomem morza. Liczy niecały hektar powierzchni i jest bardzo ładnie wkomponowany w
otaczający las. Jego miniaturowość sprawia, że przebywanie nad nim stwarza zupełnie inną atmosferę. Otoczenie stawu stanowi ścisły rezerwat przyrody. W drodze powrotnej udaliśmy się do schroniska na Hali Ornak. Tutaj odpoczęliśmy i zjedliśmy ciepły posiłek. Idąc po trasie zobaczyliśmy także Krzyż Wincentego Pola, Skałę Pisaną, Bramę Kraszewskiego i Kościeliski Potok, przy którym robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Zatrzymaliśmy się również w bacówce, aby zasmakować pysznych, świeżo przygotowanych oscypków. Mieliśmy słoneczną pogodę, więc podziwialiśmy piękne Tatry.
Późnym popołudniem wszyscy zmęczeni, ale z uśmiechem na ustach
wróciliśmy do domu.

Zobacz galerię zdjęć z tego wydarzenia

« powrót do poprzedniej strony

sppaszkowka.iap.pl

Szkoła Podstawowa im. Antoniego Kucharczyka w Paszkówce

Autor

Przeglądaj w najnowszej wersji swojej przeglądarki. Wszelkie prawa zastrzeżone