2016-01-14Koduj z klasą
"Koduj z klasą" to projekt edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania w klasach I-III.
W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w intuicyjnym języku SCRATCH.
Główne cele zajęć to m.in.
Rozwój analitycznego i kreatywnego myślenia
Poznanie środowiska Scratch
Tworzenie prostych programów
Uczniowie kl II weszli małymi kroczkami do Klubu Mistrzów Kodowania za pomocą Scratcha.
Jest to narzędzie umożliwiające tworzenie interaktywnych historyjek, muzyki, gier i animacji.
Dzieci uczą się programować ,co sprawia im mnóstwo radości. Tworzą projekty, które udostępniają całej społeczności.Scratch uczy dziecko analizy własnej pracy, logicznego i twórczego myślenia.
Podczas pracy realizujemy punkty podstawy programowej z każdej edukacji.
Np.uczeń:
- edukacja polonistyczna:
1.1a korzysta z informacji; uwaznie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
1.1b rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne, czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym i wyciąga z nich wnioski;
1.3a tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej; kilkuzdaniową wypowiedź;
1.3c tworzy wypowiedzi; uczestniczy w rozmowach: zdaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie;
poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych.
- edukacja plastyczna
4.2.c realizuje proste projekty w zakresie form użytkowych;
- edukacja społeczna
5.5 zna prawa ucznia i jego obowiązki( w tym zasady bycia dobrym kolegą),potrafi współpracować w parach.
- edukacja matematyczna
7.1 liczy( w przód i w tył)
7.2 zapisuje cyframi i odczytuje liczby
- zajęcia komputerowe
8.2 posługuje się komputerem w podstawowym zakresie;
8.2 posługuje się wybranymi programami i grami edukacyjnymi, rozwijając swoje zainteresowania;korzysta z opcji w programach;
8.3 wyszukuje informacje i korzysta z nich:
8.4 tworzy teksty i rysunki
Zapraszamy do zabawy z naszymi projektami w klasowym Studio Scratcha.
Zobacz galerię zdjęć z tego wydarzenia
W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w intuicyjnym języku SCRATCH.
Główne cele zajęć to m.in.
Rozwój analitycznego i kreatywnego myślenia
Poznanie środowiska Scratch
Tworzenie prostych programów
Uczniowie kl II weszli małymi kroczkami do Klubu Mistrzów Kodowania za pomocą Scratcha.
Jest to narzędzie umożliwiające tworzenie interaktywnych historyjek, muzyki, gier i animacji.
Dzieci uczą się programować ,co sprawia im mnóstwo radości. Tworzą projekty, które udostępniają całej społeczności.Scratch uczy dziecko analizy własnej pracy, logicznego i twórczego myślenia.
Podczas pracy realizujemy punkty podstawy programowej z każdej edukacji.
Np.uczeń:
- edukacja polonistyczna:
1.1a korzysta z informacji; uwaznie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
1.1b rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne, czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym i wyciąga z nich wnioski;
1.3a tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej; kilkuzdaniową wypowiedź;
1.3c tworzy wypowiedzi; uczestniczy w rozmowach: zdaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie;
poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych.
- edukacja plastyczna
4.2.c realizuje proste projekty w zakresie form użytkowych;
- edukacja społeczna
5.5 zna prawa ucznia i jego obowiązki( w tym zasady bycia dobrym kolegą),potrafi współpracować w parach.
- edukacja matematyczna
7.1 liczy( w przód i w tył)
7.2 zapisuje cyframi i odczytuje liczby
- zajęcia komputerowe
8.2 posługuje się komputerem w podstawowym zakresie;
8.2 posługuje się wybranymi programami i grami edukacyjnymi, rozwijając swoje zainteresowania;korzysta z opcji w programach;
8.3 wyszukuje informacje i korzysta z nich:
8.4 tworzy teksty i rysunki
Zapraszamy do zabawy z naszymi projektami w klasowym Studio Scratcha.
Zobacz galerię zdjęć z tego wydarzenia